Om karklude - ud med plastik og ind med bomuld

I efteråret læste jeg om hvordan almindelige karklude er skadelige for os og miljøet. Du kan læse mere her. Mikroplastik fra karkludene ryger i vores vand når vi vrider kludene op, hvirvles op i luften når vi tørrer køkkenbordet af og havner i vores mad og drikke. Det er altså noget skrammel!
Derfor købte jeg garn ind til at strikke egne karklude i bomuld - opskriften kan findes her. Jeg kunne naturligvis bare have købt karklude i bomuld, men jeg nyder at strikke i sofaen om aftenen og så er det i øvrigt en super begynder-strikkeopskrift. Det har været glimrende at strikke karklude som optakt til det babytøj jeg nu er i gang med at strikke.
Jeg forestiller mig at sådan et par klude også vil være fine som værtindegave. Du ved, pakket lidt pænt ind og sådan.