Babybule, blæst og bananpandekager


Jeg har netop fortærret denne portion bananpandekager og sidder nu med benene oppe og computeren i skødet. Jeg har mange blogindlæg i fingrene, men det er som om at tiden går med arbejde og baby i øjeblikket. Før midtvejsscanningen for 1,5 uge siden, havde vi ikke købt én eneste babyting og nu - 9 dage senere - har vi på det nærmeste besluttet alle babyindkøb og investeret i et puslebord. Bordet er et klassisk Stokke og vi købte det brugt for 600kr. Efter en investering på 400kr på grunder og hvid maling, ligeså harmløs som olivenolie, får vi et bord, der er næsten ligeså fint som et nyt. Altså efter en hulens masse timers slibning og maling that is. Jeg glæder mig. Til bordet er færdig - og til babyen er færdig.

Scanningen gik heldigvis rigtig godt. Den lille har det fremragende og hun (jep, det er en lille pige) var helt igennem inden for normalområdet. Jeg går ind i uge 23 imorgen og har mærket liv i de sidste 3 uger. Hun bliver mere og mere aktiv og i dag er der stort set lige så meget bevægelse udenfor i træerne som der er i min mave.

Jeg har tidligere postet en lignende opskrift på bananpandekager her på bloggen og de er også virkelig dejlige. Meen jeg kan nu, ærlig talt, endnu bedre lide disse.

(ca. 10 små pandekager)

Du skal bruge:
1 banan
2 æg
1 håndfuld havregryn
1/2 dl kokosmælk
1/2 tsk ægte kanel
lidt salt

smør til stegning

Fremgangsmåde:
Jeg laver dejen i en minihakker - det er så nemt.
Kør havregryn til fint mel, tilsæt øvrige ingredienser og blend. Bag pandekagerne i rigeligt økologisk smør på panden. Jeg har plads til 4 pandekager på en stor pande.

TIP:
De smager drøngodt med smeltet mørk chokolade til. Brug god pålægschokolade (den økologiske fra Løgismose er god) eller finthakket chokolade og læg det i mellem de varme pandekager. Det smelter i løbet af ingen tid.