Status i højbedene

Det er nu en måned siden jeg såede i mine højbede og der er sket en hel del siden da - se bare fotoet herover. Kartoflerne er jo helt vilde. De står som små kartoffeltræer i mine potato-pots. Persillen er også begyndt at få godt fat og radiserne i bedet til højre hiver jeg lidt i hver dag, i håb om at en af dem snart er høsteklar. De står i bedets nederste venstre hjørne og jeg sætter mine penge på at det er radiserne, jeg kan høste som det første.
Mon radise-blade kan spises? Måske i pesto lige som gulerodstoppe? Jeg nænner jo ikke at kassere noget som helst af mit hjemmedyrkede, grønne guld!
Kartoflerne kigger jeg til en gang om ugen ved at skille den inderste og yderste spand fra hinanden. Planternes privatliv er som en BigBrother-deltagers, men det er jo det smarte med de potato-pots - og jeg kan ikke lade være!