Sundheds-shot i juicer..

Jeg er stadig enormt glad for at drikke mine grøntsager og jeg må sige at mine evner ud i grøn juicing virkelig er vokset siden dette indlæg. Jeg har en del juice-bøger stående efterhånden og de har bestemt været gode og en vigtig faktor i mine ekspanderede juice-evner. Det hjalp i øvrigt også at holde pastinak væk fra maskinen!
Mine juicer minder ofte om denne grønne skønhed. Den er god!
I sidste weekend opdagede jeg en stor mængde - glemt - økologisk ingefær i bunden af grøntsagsskuffen og fik lyst til et kraftigt ingefær-shot. Jeg ejer ingen shotglas så derfor indtages mine "shots" med spiseske.

(ca. 1 dl)

Du skal bruge:
1 klump øko ingefær på str. med 2 fingre
1 øko æble
1/2 lille øko citron uden skræl (du kan godt juice med skræl - det er formentlig sundere - men det smager bedre uden)

Fremgangsmåde:
Juice hele balladen og opbevar i en lufttæt beholder i køleskabet.

TIP:
Juicen vil skille, så rør rundt inden du hapser en - to - tre skefulde. Blandingen har god varme, og det mærker jeg ret hurtigt i maven. Derfor drikker jeg shottet til min morgenmad, da det er blidere for maven.
Min ene deciliter holdt ca. 4 dage og smagte stadig godt på sidstedagen.