Min lørdag - og en smækker smoothie


I dag har været en af de flittigere lørdage. Jeg vågnede tidligt - allerede kl. 06.30 (!) -, stod op og lavede ovenstående smoothie til morgenmad. Derefter forårsrengøring på en efterårslignende vejr-dag, pandekagebagning (fordi det så absolut var passende til vejret), juice-presning, bollebagning og blogging.
Slet ikke dårligt!
Det er længe siden jeg sidst har brugt min blender til sådan én smoothie-sag. Det passer ligesom bedre til temperature over 20 grader og blå himmel. Hvor blev den i øvrigt af?
I sommers var jeg glad for denne kombination til de tykke smoothies.
Dagens smoothie får du nedenfor - i cirka mål.

(1 portion)

Du skal bruge:
5 buketter frossen økologisk broccoli
1 terning frossen økologisk spinat (jeg bruger dem fra Änglamark)
1/2 avocado
5 spsk. blandede skovbær (der har fået et kort opkog)
Frisk ingefær - mængde efter smag
2 dl. mandelmælk - nok til at blenderen kan få fat
1 knsp salt

Fremgangsmåde:
Blend hele balladen og servér med toppings. Jeg dryssede kerneknækbrødskrummer (hvilket dejligt ord i øvrigt), fra disse knækbrød, over smoothien efter fotoet blev taget.

Hvad har du brugt lørdagen på?