Forfriskende grøn juice - voila!


Det er "international vaffeldag" og jeg burde poste vafler her på bloggen. I stedet er der en laber grøn juice på programmet.
Det begynder at køre helt godt med de grønne juicer herhjemme. Jeg tror det handler om, at jeg har lært at begrænse mig en lille smule - dvs. færre ingredienser. Eller også er de bare mere velvalgte. Jeg har efterhånden også læst en del juicebøger til inspiration. Foruden de tre jeg købte kort efter jul, har jeg lånt High on Juice af Mads Bo. Det er nu ikke fordi jeg bruger dem særligt meget, men en gang i mellem er de gode til inspiration.
Denne juice var et stort hit, og jeg har allerede lavet den to gange. Og hvad der er endnu bedre er: pulpen puttede jeg med det samme i en omgang pulpboller = ingen madspild. Det fungerer bare!
Bollerne lander på bloggen en anden dag.

(ca. 600ml - 4 små glas)

Du skal bruge:
1 stor squash (eller to små)
4 stilke bladselleri
1,5 æble
1/2 citron uden skræl
En stor klump ingefær, uden skræl

Fremgangsmåde:
Juice hele balladen og servér med isterninger.
Juice citronen til sidst - så er det nemmere at pille citronpulpen fra, hvis pulpen skal bruges i boller.