Lidt om min træning på Skyhøj Forbrænding

"Det er længe siden, at jeg har læst en så inspirerende bog!! Jeg er i gang med tredje læsning og har haft bogen under 1 uge. Den lover relativt meget guld og relativt mange grønne skove på kun 7 uger med 15min træning 4 gange om ugen. MEN jeg tror på det, og for mig, der netop har opsagt mit fitness-abonnement (fordi jeg stort set aldrig kom afsted), lyder det helt igennem genialt!! Dét program må jeg bare prøve!! Bogen er modtaget fra @politikensforlag men begejstringen - den er helt min egen! @bogdanova1200 dét har du gjort godt! #skyhøjforbrænding"
(Instagram, d. 18. maj 2014)

Jeg fik bogen Skyhøj Forbrænding (af Politikens Forlag) tilbage i midten af maj og skrev kort tid derefter ovenstående på min Instagram-profil. På det tidspunkt var jeg i gang med speciale-slutspurten og boede stadig i Aalborg.
Meget er sket siden da, fx skriver jeg dette indlæg fra mit hjem i Odense.
Der er også sket det, at jeg har gennemført Skyhøj Forbrænding 1,5 gang og står og skal i gang med 4. uge på Fedtforbrændingsprogrammet i bogen.

Jeg startede første omgang af 7 ugers programmet "Skyhøj Forbrænding" på et dårligt tidspunkt. Jeg mener at jeg nåede til uge 4 før specialeforsvar, flytning og jobstart tog al energi og opmærksomhed. Jeg genstartede programmet i august og gennemførte de 7 ugers program på 9 uger. Jeg havde en uges sygdom undervejs og blev bl.a. derfor forsinket.
Jeg fulgte kosten so-so, men kulhydraternes tilbagevenden tog ind i mellem overhånd. Restitutionsdelen fulgte jeg slet ikke, men træningen fulgte jeg nok 95%. Mit udbytte afspejler nok netop dette.

Så hvad var mit udbytte af de 7 (eller 9) uger?
Jeg blev stærkere, fik mere markante muskler, men tabte ikke fedt, som jeg havde håbet. Tilgengæld oplevede jeg at blive mindre kulhydrat-sensitiv. Før Skyhøj Forbrænding skulle jeg nærmest kun dufte til et æble, før jeg fik ondt i maven - nu spiser jeg korn (!) eller rigtig sukker (!) uden det store bøvl med maven.. og det er virkelig dejligt!

Har du ikke hørt om Anna Bogdanovas bog før? Well, jeg kan kun anbefale dig at låne eller købe den (og en kettlebell). Bogen er topinspirerende og nem at gå til - og jeg er vild med at kunne træne derhjemme!