Spaghetti carbonara LCHF



Jeg har lavet denne ret én gang før, men det er meget længe siden - og den udgave af carbonara var ikke en succes. Det var denne til gengæld - virkelig tyk og cremet sauce!
Efter min mejerifri periode, er jeg startet meget langsomt op med mælkeprodukterne igen. Faktisk er det kun ost og smør. Så for første gang i 1,5 måned spiste jeg fløde i denne ret. Så lækkert - men jeg vågnede næste morgen med ru hals og løbende næse.. Hmm.. Den reaktion har min mor på mælkeprodukter.. bum bum! Måske det bare var et tilfælde - det håber jeg!

(4 personer)

Du skal bruge:
200 g bacon i tern
1 stort løg, finthakket
2 æggeblommer
2,5 dl fløde
100 g parmesan, revet
salt og peber

2-3 squash, kørt gennem en spiralizer

Fremgangsmåde:
Steg bacontern på en stor pande. Når de tager farve og afgiver fedt tilsættes løg og steges bløde. Pisk imens fløden med æggeblommer og parmesan. Når bacontern er sprøde og løgene bløde hældes fløde-blandingen på panden. Giv saucen et kort opkog og vend squash-spaghetti i saucen umiddelbart inden servering.
Top med ekstra parmesan.





Bacon er modtaget fra Økogårdene Skjern Enge.