LCHF tortillapandekager

 

I min sidste pakke fra Lowcarb Store modtog jeg en pakke Lowcarb tortillapandekager.




De indeholder korn - og det spiser jeg jo ikke - så derfor gik de til kæresten, mens jeg selv prøvede denne opskrift fra Cecilia Folkesson.
Opskriften giver nogle lidt søde, men velsmagende tortillapandekager.

(ca. 6 små pandekager)

Du skal bruge:
4 æg
2 spsk. kokosfibre
0,5 spsk. Fiberhusk
2 spsk. olivenolie
En sjat vand
s & p

kokosolie til stegning

Fremgangsmåde:
Pisk alle ingredienser grundigt og steg tynde tortillapandekager på en lille pande med kokosolie.



Servér med krydret oksekød, rødløg, rød peber og guacamole.



Lowcarb tortillapandekagerne var helt ligesom grove købe-tortilla, både i smag og konsistens. Da min kæreste ikke er særlig vild med tortilla-pandekager generelt, var han ikke udpræget fan. Jeg smagte et hjørne af en af dem og jeg synes at de smagte lidt kedeligt. Hvis man er fan af tortillapandekager, kan disse dog være et mere proteinrigt alternativ til den almindelige fuldkornsversion. Jeg er bare mere til ægge-udgaven!
Fotoet nedenfor er af Lowcarb tortillapandekagerne.