Peberfrugt-pesto m. valnødder



Da jeg i weekenden havde besøg af mine forældre og bedsteforældre lavede jeg denne pesto (i øvrigt sammen med en grøn variant og en omgang blomkålshumus - opskrifter følger). Lad mig bare sige at det blev virkelig vellykket! Jeg lod mig inspirere af denne opskrift fra Kvickly og kan i øvrigt kreditere Louise fra Sukkersensitiv.dk for idéen til at kombinere valnødder og rød peber!

(ca. 3 dl.)

Du skal bruge:
2 røde peberfrugter i tern
50 g valnødder
2 fed hvidløg finthakket
2 spsk. æbleeddike
2 spsk. kokosolie
ca. 1,5 dl olivenolie (prøv dig frem i forhold til konsistensf)
0,5 tsk. paprika
et knsp salt
cayenne efter smag

Fremgangsmåde:
Smelt kokosolie i en sautépande og rist peberfrugttern i ca. 10 minutter ved middel varme. Tilsæt hvidløg og valnødder og rist 5 minutter indtil peberfrugttern er bløde. Tilsæt æbleeddike og krydderier og rør rundt. Lad blandingen køle lidt af og blend det, fx i en minihakker, med olivenolie og smag til med salt.
Opbevar i køleskabet hvor den kan holde sig ca. 3 dage.