Mejerifri broccolipølsehorn


Jeg er håbløst bag ud på indlæg. Det skyldes alt for meget arbejde i denne uge og et speciale, der også kræver min opmærksomhed!
Jeg forsøger at indhente lidt ved at bringe opskriften på broccolipølsehorn i dag. De er LCHF-venlige og helt uden mel og mejeri. Man kan smage broccolien, men det gør altså ingenting for mig. Jeg luner dem 15 minutter i ovnen på 210 C grader og vender dem en enkelt gang. Det er perfekt at de kan varmes om morgenen, mens man er i bad.
Kunne du lide blomkålspølsehornene, kan du med garanti også lide disse:

(4 stk)

Du skal bruge:
4 pølser (jeg bruger øko-grillpølser fra Hanegal)

250 g broccoli (findelt til ris)
2 æg
50 g hasselnødder malet til mel
25 g solsikkekerner
25 g sesam
1 tsk. Fiberhusk
1 strøget tsk. havsalt
0,5 tsk. chiliflager (kan udelades)
et drys cayennepeber (kan udelades)

kerner til toppen.

Fremgangsmåde:
Varm ovnen til 175 C (varmluft).
Rør alle ingredienserne sammen og lad dejen trække lidt (måske 5-10 min). Tilsæt evt. mere Fiberhusk hvis du synes dejen er alt for våd (den skal dog være fugtig, men slippe fingrene nogenlunde!).

Den kan være lidt udfordrende at få dejen til at sidde fast på pølserne. Jeg tog lidt dej og "klappede fladt" i hånden, lagde en pølse ovenpå og tog mere dej, som jeg formede ovenpå, rundt og ud mod enderne.
Jeg dækkede eventuelle huller med lidt mere dej, når pølsehornet lå på bagepladen.

Gentag fremgangsmåden med alle 4 pølser og drys med lidt frø.



Bag i ovnen 25-30 minutter, til hornene har fået en smule farve. Lad køle af og spis, eller opbevar på køl. 

TIP:
Jeg brugte faktisk findelt broccoli, som havde været frossent - og tænk det fungerede upåklageligt. Ret genialt til at undgå madspild!



Om den mejerifri periode..
Jeg kan i øvrigt tilføje at det går rigtig godt med min første mejerifri uge! Jeg følger madplanen til punkt og prikke - so far. Dog krævede det et par håndfulde macadamias i starten af ugen mellem frokost og aftensmad, for at holde mætheden.
Jeg fornemmer allerede nu, at jeg får mange flere nødder end jeg plejer og desuden lidt mindre fedt, selvom jeg skruer op for olivenolie og mayo.
Den hjemmelavede pesto, som jeg havde planlagt, lader vente på sig.. Måske i næste uge!