LCHF'iseret havregrød


Det her er nok det tætteste jeg er kommet på en kornfri grød med den traditionelle havregrød-konsistens. Det er en virkelig kokosbombe, så hvis du enten ikke rigtig kan lide kokos - eller hvis dig og kokos har et lidt lunken forhold til hinanden - så er det her ikke en grød for dig.
Den er desuden voldsomt sød (!!) så næste gang vil jeg udskifte lidt af kokosmælken med vand eller måske helt udelade kokosmælk til fordel for mandelmælk. Pga. sødmen vil jeg desuden toppe grøden med noget syrligt næste gang - fx hindbær.
Inspirationen til grøden kom herfra. Jeg tilsatte hamp-proteinpulver (som jeg har fået fra Lowcarb Store) for øget mæthed.

(1 - stor - portion)

Du skal bruge:
2 spsk. kokosolie
1 dl kokosmel (alm. grov)
2 dl kokosmælk (eller mandelmælk, eller brug 1 dl vand og 1 dl kokosmælk)
1 spsk. kokosfibre
1 knsp. salt
lidt vanillepulver

evt. 1 spsk. hamp-proteinpulver

Fremgangsmåde:
Smelt kokosolien i en lille gryde og rist kokosmel gyldent (pas på, det bliver hurtigt mørkt). Tilsæt kokosmælk, salt og vanillepulver og lad det begynde at koge. Tilsæt kokosfibrene (og evt. hamp-proteinpulver) og kog ind til ønsket konsistens.