LCHF micro-bolle på 5 minutter


Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg er så begejstret for de microovne.. Jeg bruger i hvert fald vores mindre og mindre. Ind i mellem bruger jeg den dog stadig, fx når jeg har lyst til en hurtig omgang brød. Det tager vitterligt ikke mere end 5 minutter at lave denne bolle. Micro-bollen er desuden uden mejeriprodukter - hvilket jo er helt perfekt i min mejerifri periode.

(1 bolle)

Du skal bruge:
1 æg
2 spsk. alm. mandelmel
1,5 spsk. sesamfrø
1 tsk. Fiberhusk
0,5 tsk. bagepulver
et knsp. salt
(evt. lidt valnødder i mindre stykker eller solsikkekerner)

Fremgangsmåde:
Rør alt sammen i en stor kop og giv det 2 minutter i microovnen ved fuld effekt.
Vend bollen ud, lad den køle lidt af og del den så i 2.


Server med ønsket pålæg. Jeg smurte dem med mayonnaise og lagde godt med pålæg på toppen! Godt - og meget mættende!