Cremet, fuldfed LCHF-guacamole


Normalt moser jeg bare avocadoen med en gaffel, når jeg laver guacamole. Det går hurtigt og giver en lidt grov mos. Sidst kørte jeg den i en minihakker og det gjorde den altså meget lækrere! Blød, lidt luftig og super cremet!

Du skal bruge:
2 modne avocadoer
2 spsk. 38% creme fraiche
2 fed hvidløg
2 spsk. citronsaft
salt og peber

Fremgangsmåde:
Kør avocado og cremefraiche til en cremet guacamole. Pres hvidløg og rør det i mosen. Smag til med salt, peber og citronsaft.


TIP:
Rør evt. et halvt finhakket rødløg i, hvis du har lyst til lidt struktur i guacamolen.
Jeg elsker guacamole og kan spise det når som helst og til hvad som helst. Fx i LowCarb-pitabrød (opskrifter følger) med pulled chicken som herunder.

OBS! Husk at deltage i konkurrencen om Jane Faerbers nye bog "Mæt og Slank med LCHF" lige her!
Jeg har fået at vide at der kan være problemer med at skrive en kommentar på bloggen, er det fortsat tilfældet, så send mig i stedet en mail (med kommentaren) på: denomvendteverden@hotmail.com så poster jeg kommentaren for jer!