Sprøde fiskefileter

Dette var virkelig en succes - også hos kæresten. Jeg havde købt kullerfileter på frost i Netto og de viste sig faktisk at være ganske gode
- særligt når de rulles i flæskesvær og steges i smør.
Server fx med remoulade, denne råkost og en skive citron, som her på billedet.

Du skal bruge:
300g kullerfilet (4 stk.)
50g flæskesvær
50g sesammel
1 æg
salt

Rigeligt smør til at stege i.

Fremgangsmåde:

Knus flæskesværene i en plastikpose, fx med en kagerulle. (Jeg kørte det i en minihakker, men det er svært at få det alt sammen lige fint, uden at det klumper sammen). Bland sesammel og knuste flæskesvær i en tallerken. Pisk ægget i en anden tallerken.
Smelt smør på en stor pande. Vend fileterne i æg og så i panering og steg på begge sider på panden. Drys med salt.

TIP:
Jeg brugte fedtreduceret sesammel, fordi jeg havde det. Sesamfrø kørt i minihakker eller kaffekværn fungerer også.
Min panering blev ikke helt jævn, men jeg har læst på Frk. Sveskes blog at en tredje tallerken med Husk (loppefrøskaller), gør at paneringen hænger bedre fast. Så hedder det: Husk, æg og så sesam/flæskesvær inden de steges på panden.